تا 20% تخفیف در لوازم تحریر

5 دلیل برای اینکه ضد آفتاب در تابستان ضروری است: از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

شما برای مراقبت بهتر از پوست خود بدون در نظر گرفتن فصل به SPF نیاز دارید! اما تابستان زمانی است که شما واقعاً به ضد آفتاب نیاز دارید. در اینجا چگونه استفاده از ضد آفتاب می تواند برای پوست شما مفید باشد توضیح داده می شود. یک روال جامع مراقبت از پوست باید شامل پاکسازی، تقویت کننده، مرطوب کننده و ضد آفتاب باشد. این یک تصور اشتباه است که شما فقط باید در فصل تابستان یا فقط زمانی که در حال بیرون آمدن هستید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. پوست شما به مدت 365 روز به محافظت در برابر آفتاب نیاز دارد و چه در خانه باشید و چه بیرون از خانه، باید از ضد آفتاب استفاده کنید. اشعه های UVA و UVB خورشید به طور باور نکردنی برای پوست مضر هستند و قرار گرفتن در معرض بیش از حد ممکن است حتی منجر به سرطان پوست شود. بنابراین، استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت روزانه برای محافظت از پوست و حفظ سلامت آن بسیار ضروری است.
ضد آفتاب |5 دلیل برای اینکه ضد آفتاب در تابستان ضروری است

شما برای مراقبت بهتر از پوست خود بدون در نظر گرفتن فصل به SPF نیاز دارید! اما تابستان زمانی است که شما واقعاً به ضد آفتاب نیاز دارید. در اینجا چگونه استفاده از ضد آفتاب می تواند برای پوست شما مفید باشد توضیح داده می شود.

یک روال جامع مراقبت از پوست باید شامل پاکسازی، تقویت کننده، مرطوب کننده و ضد آفتاب باشد. این یک تصور اشتباه است که شما فقط باید در فصل تابستان یا فقط زمانی که در حال بیرون آمدن هستید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. پوست شما به مدت 365 روز به محافظت در برابر آفتاب نیاز دارد و چه در خانه باشید و چه بیرون از خانه، باید از ضد آفتاب استفاده کنید. اشعه های UVA و UVB خورشید به طور باور نکردنی برای پوست مضر هستند و قرار گرفتن در معرض بیش از حد ممکن است حتی منجر به سرطان پوست شود. بنابراین، استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت روزانه برای محافظت از پوست و حفظ سلامت آن بسیار ضروری است.

 

دلایل استفاده روزانه از ضد آفتاب

گرمای خورشید و اشعه ماوراء بنفش در فصل تابستان شدید است که می تواند به سلول های پوست آسیب برساند. این می تواند منجر به تعدادی از مشکلات پوستی مانند بثورات پوستی، آفتاب سوختگی، آکنه، لکه های تیره، چین و چروک و غیره شود. استفاده از کرم ضد آفتاب لایه ای را تشکیل می دهد که از رسیدن اشعه های خورشید به پوست و آسیب به آن جلوگیری می کند. علاوه بر محافظت، ضد آفتاب با محافظت از پروتئین های ضروری پوست مانند کلاژن، الاستین و کراتین، سلامت پوست را نیز افزایش می دهد.

در اینجا برخی از دلایل مهم ضروری بودن SPF برای پوست سالم آورده شده است:

 

1. پوست شما را جوان نگه می دارد

محافظت در برابر آفتاب یکی از راه های اصلی برای جلوگیری از پیری پوست است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند منجر به چین و چروک، خطوط ریز و پیری زودرس پوست شود. به دلیل وجود رادیکال های آزاد موجود در محیط و اشعه های مضر UVA و UVB، پوست ما به شدت در برابر نور خورشید آسیب می بیند. با این حال، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب می تواند به حفظ درخشش جوانی و جلوگیری از پیری زودرس کمک کند.

 

2. به حفظ سلامت پوست کمک می کند

پوست ما به الاستین، کلاژن و سایر مواد مغذی ضروری پوست نیاز دارد تا آن را سالم و درخشان نگه دارد. آسیب های ناشی از نور خورشید می تواند سلامت پوست را به مخاطره بیاندازد و به پوست آسیب داخلی برساند. با این حال، کرم ضد آفتاب به عنوان یک سد محافظ برای پوست عمل می کند و آن را از آسیب های محیطی خارجی محافظت می کند.

 

همچنین بخوانید : 6 دلیل برای اینکه هندوانه بهترین میوه تابستان است

 

3. از آفتاب سوختگی نجات می دهد

آفتاب سوختگی یکی از شایع ترین عواقب قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. منجر به قرمزی، کبودی، حساسیت پوستی، تورم، تاول و غیره می شود. آفتاب سوختگی مکرر برای سلامت پوست بسیار مضر است زیرا در نهایت می تواند منجر به سرطان پوست شود. همچنین باعث پیری زودرس و نازک شدن پوست روی پوست شما می شود. بنابراین، کرم ضد آفتاب را به بخشی جدایی ناپذیر از روتین مراقبت از پوست خود تبدیل کنید تا از آفتاب سوختگی و جوش های حرارتی جلوگیری کنید.

 

4. جلوگیری از برنزه شدن

کرم‌های ضد آفتاب همچنین از برنزه شدن پوست که برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVB خورشید ضروری است، جلوگیری می‌کند. استفاده از کرم ضد آفتاب 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بسیار مهم است. علاوه بر این، از قانون دو انگشت پیروی کنید تا کرم ضد آفتاب را به مقدار مناسب روی پوست خود بمالید. استفاده مجدد از کرم ضد آفتاب هر دو ساعت یکبار باعث شادابی و سلامت پوست شما می شود.

 

5. به داشتن رنگ پوست یکدست کمک می کند

لکه های خورشیدی یا رنگدانه های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بسیار رایج است و قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید می تواند پوست را کدر و خشک به نظر برساند. خلاص شدن از تغییر رنگ یا پپیگمانتاسیون پوست دشوار می شود ، بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار سودمند است.

 

منبع

 

دیدگاه‌های نوشته

دسته‌های محصولات

محصولات