تا 20% تخفیف در لوازم تحریر

11 روش موثر برای راحت شدن از دست پشه ها در تابستان

بر طبق تحقیقات انجام شده، پشه‌ها در منابع آب آزاد تولید مثل می‌کنند پس بهترین روش برای راحت شدن از دست پشه ها، حذف مکان‌های پروش آن ها است. مکان‌های پروش لارو مانند لاستیک‌های قدیمی دور ریخته شده، بطری نوشابه، آب میوه، آب معدنی استفاده شده و استخرهای خانگی کودکان که از آن استفاده نمی‌کنند را جمع آوری کنید. ظرف آب حیوانات خانگی و استخرهای کوچک را هر 3 روز یک بار تمیز و دوباره پر کنید (در طول فصل تابستان روزانه توصیه می شود) و همچنین پوشش استخرها می‌تواند به جلوگیری از پشه ها در استخرهای بزرگ کمک کند. از ماندن آب در گلدان‌های گل جلوگیری کنید، از زهکشی مناسب اطمینان حاصل کنید. کنده‌های توخالی درختان را ببندید و ناودان ها را تمیز تا زهکشی به درستی انجام شود. گیاهان را تمیز نگه دارید.
روش های راحت شدن از دست پشه ها

راحت شدن از دست پشه ها

اگرچه باران زیباست و طراوت و شادابی را با خود دارد ولی اغلب مهمانان ناخواسته و مزاحم را در اطراف خانه که همان پشه‌ها هستند به همراه می‌آورد.

بر طبق تحقیقات انجام شده، پشه‌ها در منابع آب آزاد تولید مثل می‌کنند پس بهترین روش برای راحت شدن از دست پشه ها، حذف مکان‌های پروش آن ها است.

در حیاط خانه و چشم اندازه خود به هرچیزی که آب در آن جمع می‌شود، توجه کنید. گلدان‌های گل، ناودان باران، لاستیک قدیمی، حمام پرندگان و آبپاش دستی مکان‌های اصلی برای پروش پشه ها هستند.

 

در ادامه 11 روش موثر برای راحت شدن از دست پشه ها عنوان شده است.

  1. مکان های پروش لارو مانند لاستیک‌های قدیمی دور ریخته شده، بطری نوشابه، آب میوه و آب معدنی استفاده شده و استخرهای خانگی کودکان که از آن استفاده نمی‌کنند را جمع آوری کنید.
  2. ظرف آب حیوانات خانگی و استخرهای کوچک را هر 3 روز یک بار تمیز و دوباره پر کنید (در طول فصل تابستان روزانه توصیه می‌شود) و همچنین پوشش استخرها می تواند به جلوگیری و راحت شدن از دست پشه ها در استخرهای بزرگ کمک کند.
  3. از ماندن آب در گلدان‌های گل جلوگیری کنید، از زهکشی مناسب اطمینان حاصل کنید.
  4. کنده‌های توخالی درختان را ببندید و ناودان ها را تمیز تا زهکشی به درستی انجام شود.
  5. گیاهان را تمیز نگه دارید.
  6. از توری برای در و پنجره استفاده کنید تا مانع از ورود پشه ها به داخل خانه شوید.
  7. با همسایه ها همراه شوید و از آن ها نیز بخواهید که آب های راکد و فضای سبز محل زندگی خود را مدیریت کنند.
  8. از بیرون رفتن در سحر و در اول غروب که اکثر پشه‌های ماده گزنده فعال هستند خودداری کنید، و همچنین شلوار و پیراهن آستین بلند بپوشید.
  9. به نظر می رسد پشه‌ها رنگ‌های تیره، به خصوص آبی تیره را دوست دارند. اگر قصد یک سفر ماهیگیری یا پیاده روی روی بوته‌ها را دارید، رنگ‌های کم‌رنگ‌تر را انتخاب کنید، این کار پشه‌ها را دفع نمی‌کنند، اما شاید تعداد کمی پشه موزی شما را تعقیب کنند.
  10. فن، پنکه و … را روشن کنید. حرکت دادن هوا به شما کمک می‌کند تا شما را از دست پشه ها پنهان کند. پرواز آنها را مختل می‌کند و دی اکسید کربنی را که بازدم می‌کنید پراکنده می‌کند (این کلیدی است که پشه‌ها می‌توانند فردی را برای نیش زدن پیدا کنند)
  11. دانشمندان ثابت کرده اند که برخی از پشه‌ها جذب پنیر لیمبرگر می شوند. عطر بدبوی پنیر توسط باکتری ایجاد می‌شود، اتفاقاً باکتری مشابهی که بین انگشتان پا وجود دارد! انتخاب کفش به جای دمپایی و کفش جلوباز ممکن است دسترسی به آن عطرهای باکتریایی را نیز مسدود کند.

در این مقاله سعی شد مهمترین روش های موثر برای راحت شدن از دست پشه ها در فصل تابستان بررسی شود. امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما بوده باشد و اگر روش دیگری را نیز شما پیشنهاد می‌دهید در قسمت نظرات آن را یادداشت بفرمائید.

 

منبع 1 منبع 2

دیدگاه‌های نوشته

دسته‌های محصولات

محصولات