تا 20% تخفیف در لوازم تحریر

بررسی 10 نوع فلفل تند و شیرین

همه انواع فلفل ها بخشی از خانواده فلفل دلمه ای هستند که برخی از آن ها شیرین و برخی از آن ها فلفل تند و گرم  هستند که اغلب به آن ها فلفل چیلی نیز می گویند. تندی فلفل‌ها بر اساس مقدار گرما در اسکویل (SHU) اندازه‌گیری می‌شود. این مقیاس از صفر، فلفل دلمه ای را در نظر بگیرد تا فلفل X با بیش از 3.000.000 SHU است. در ادامه انواع مختلفی از فلفل ها به همراه درجه SHU آن معرفی شدند. توجه داشته باشید که گرما می‌تواند از یک فلفل به فلفل دیگر متفاوت باشد.
بررسی انواع فلفل تند و شیرین | فلفل دلمه ای | فلفل دلمه ای کوچک | فلفل کوبانل | فلفل موزی | فلفل گیلاسی | فلفل پوبلانو | فلفل هالوپینو | فلفل فرزنو | فلفل سرانو | فلفل تایلندی

همه انواع فلفل ها بخشی از خانواده فلفل دلمه ای هستند که برخی از آن ها شیرین و برخی از آن ها فلفل تند و گرم  هستند که اغلب به آن ها فلفل چیلی نیز می گویند. تندی فلفل‌ها بر اساس مقدار گرما در اسکویل (SHU) اندازه‌گیری می‌شود. این مقیاس از صفر، فلفل دلمه ای را در نظر بگیرد تا فلفل X با بیش از 3.000.000 SHU است.

در ادامه انواع مختلفی از فلفل ها به همراه درجه SHU آن معرفی شدند. توجه داشته باشید که گرما می‌تواند از یک فلفل به فلفل دیگر متفاوت باشد.

 

1. فلفل دلمه ای – (SHU 0)

این فلفل های شیرین بزرگ در رنگ های مختلف (سبز، قرمز، نارنجی، زرد، بنفش و غیره) است. به دلیل اندازه این فلفل و طعم ملایم و شیرین آن، برای پر کردن عالی هستند، همچنین فوق العاده همه کاره هستند و به هر غذایی که در آن استفاده می‌شود طعم و مزه می‌بخشند.

 

2. فلفل دلمه ای کوچک – (SHU 0)

این دسته نیز مانند فلفل دلمه‌ای با مزه مشابه هستند با این تفاوت که کمی کوچک‌تر هستند، دانه‌های کمتری برای کندن دارند و اغلب کمی شیرین‌تر هستند.

 

3. فلفل کوبانل – (SHU 100-1000)

این فلفل که به عنوان فلفل سرخ کردنی ایتالیایی نیز شناخته می‌شود گرما را در خود دارد. این فلفل به رنگ سبز مایل به زرد روشن و بلند است، پوست نازک آن کمی چین و چروک دارد.

 

4. فلفل موزی – (SHU 0-500)

این فلفل‌ها به دلیل شکل منحنی بلند و رنگ مایل به زرد نام خود را گرفتند. آنها تند اما ملایم هستند و اغلب به صورت ترشی برای چیدن روی ساندویچ یافت می‌شوند.

 

5.  فلفل گیلاسی – (SHU 100-500)

فلفل‌های گیلاسی (یا پیمنتو) فلفل‌های قرمز و قلبی شکلی هستند که ملایم، شیرین و بویی شبیه فلفل دلمه‌ای قرمز دارند. آنها اغلب به صورت شیشه‌ای یافت می‌شوند و می توانند طعم فلفل شیرین را به غذا، مشابه فلفل قرمز بو داده اضافه کنند.

 

6. فلفل پوبلانو – (SHU 1000-1500)

فلفل پوبلانو اگرچه تند است اما در انتهای ملایم مقیاس فلفل تند قرار دارد. فلفل پوبلانو مانند فلفل دلمه‌ای غلیظ و گوشتی است. به دلیل اندازه آنها برای پر کردن بسیار مناسب هستند. آنها همچنین برای کباب کردن و سرخ کردن خوب هستند. آنها یکی از محبوب‌ترین فلفل‌های مکزیکی هستند – و هنگامی که کاملاً رسیده و سپس خشک می‌شوند، آنچو هستند.

 

7. فلفل هالوپینو – (SHU 2500 – 8000)

هالوپینو پادشاه فلفل‌های تند است. نه به این دلیل که تندترین هستند (در واقع در مقیاس اسکویل نسبتاً متوسط هستند)، بلکه به دلیل محبوبیت و در دسترس بودنشان. آنها مقداری گرما دارند، اما از نوع دلپذیر هستند.

 

8. فلفل فرزنو – (SHU 2500 – 10000)

آنها ممکن است شبیه یک هالوپینو قرمز به نظر برسند، اما در کل کمی پیچیده‌تر هستند و کمی گرمای بیشتری دارند.

 

9. فلفل تند سرانو – (SHU 10000 – 23000)

این فلفل بسیار تند و از هالوپینو تندتر است. آنها پوست های نازکی دارند، بنابراین اگر تصمیم دارید یک دسته را برشته کنید، می توانید آنها را با پوست خرد کنید. آنها را به سالاد، سالسا و چیلی اضافه کنید.

 

10. فلفل تند تایلندی – (SHU 50000 – 100000)

انواع مختلفی از فلفل تایلندی وجود دارد. به احتمال زیاد فلفل چشم پرنده را در خواربار فروشی پیدا خواهید کرد، اما همه فلفل های تایلندی رنگ قرمز مشابهی دارند و برای یک فلفل ریز، مقداری گرمای جدی به خود می گیرند.

در این مقاله ما سعی کردیم انواع متداول فلفل تند و شیرین را بررسی کنیم. فلفل تند دیگری با درجه تندی بالاتر نیز وجود دارند که در مقاله ای جداگانه آن ها را بررسی خواهیم کرد. راستی نظر شما چیست آیا فلفل دیگری را نیز می شناسید که در این مقاله موجود نیست؟

منبع

 

دیدگاه‌های نوشته

دسته‌های محصولات

محصولات