تا 20% تخفیف در لوازم تحریر

انواع پاکت پستی را بهتر بشناسید (5 نوع پاکت متداول)

امروزه با رشد و در دسترس قرار گیری اینترنت برای همه، فروش و سفارش اینترنتی بسیار پر طرفدار شده است. اما آیا می دانید فروشگاه های اینترنتی موفق بر روی ارسال مرسولات خود تمرکز ویژه ای دارند؟ انتخاب پاکت یا کارتن پستی مناسب از نکات مهم در ارسال مرسولات است زیرا (1) در قیمت نهایی تاثیر گذار است و (2) در سالم رسیدن مرسوله به دست مشتری نیز نقش موثری دارد. حال اگر شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، می خواهید مرسوله ای پست کنید یا علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع پاکت و انواع پاکت پستی هستید این مقاله برای شماست.
انواع پاکت پستی | نکات مهم در خرید پاکت پستی | پاکت و ملزومات پستی | قیمت پاکت پستی

انواع پاکت پستی

 

امروزه با رشد و در دسترس قرار گیری اینترنت برای همه، خرید اینترنتی بسیار پر طرفدار شده است. اما آیا می‌دانید فروشگاه‌های اینترنتی موفق بر روی ارسال مرسولات خود تمرکز ویژه‌ای دارند؟

انتخاب پاکت یا کارتن پستی مناسب از نکات مهم در ارسال مرسولات است زیرا (1) در قیمت نهایی تاثیر گذار است و (2) در سالم رسیدن مرسوله به دست مشتری نیز نقش موثری دارد.

حال اگر شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، می خواهید مرسوله ای پست کنید یا علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع پاکت و انواع پاکت پستی هستید این مقاله برای شماست.

پاکت حبابدار

این دسته از پاکت‌ها حاوی دو لایه پلاستیک حبابدار یا همان پلاستیک ضربه‌گیر است و این موضوع باعث می‌شود که از مرسوله در برابر ضربه‌های احتمالی در حین حمل و نقل محافظت نماید. پاکت‌های حبابدار پستی متداول ترین انواع پاکت در ارسال مرسولات است و در سایزهای مختلف CD، A5، A4، A3، B4 در بازار موجود است.

قیمت این پاکت‌ها بسته به سایز و نوع آن متفاوت است و به طور معمول هر چه سایز پاکت بزرگتر شود قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. نکته مهم در مورد پاکت‌های حبابدار ابعاد داخلی آن است. به دلیل استفاده از پلاستیک ضربه گیر، فضای داخای این پاکت ها کمی کوچکتر از پاکت‌های عادی است.

این پاکت‌ها برای ارسال بسیاری از مرسولات مانند کتاب، لوازم تحریر، پوشاک و غیره می‌تواند استفاده شود و مزیت اصلی آنها کاهش قیمت ارسالی به دلیل عدم نیاز به هزینه‌های اضافی برای بسته بندی مرسوله است.
پلاستیک حبابدار داخل پاکت ویژگی ضد آب بودن را نیز به ویژگی این پاکت ها اضافه می کند ولی کمتر از آن ها به عنوان پاکت های ضد آب یاد می شود.

مزیت‌ها : 1. محافظت از مرسوله در برابر ضربه، 2. موجود بودن در سایزهای مختلف، 3. کاهش هزینه ارسال مرسوله.

 

پاکت متلایز

یکی دیگر از انواع پاکت پستی، پاکت های متالایز است. این دسته از پاکت ها شامل یک ورق نازک آلومینیومی است که می‌تواند از مرسوله در مقابل نور و آب محافظت نماید. با نگاه کردن به داخل پاکت، رنگ براق داخلی آن توجه شما را جلب خواهد کرد. مزیت این دسته از پاکت ها در مقایسه با انواع پاکت‌های حبابدار وزن کمتر آن‌ها است. اما برخلاف پاکت‌های حبابدار توانایی محافظت از مرسوله در برابر ضربه و فشار احتمالی در حین خمل و نقل را ندارد. لایه بیرونی این این پاکت کاغذ است و دارای محل آدرس نویسی که شامل آدرس فرستنده، آدرس گیرنده و محل نوشتن کدپستی است. قیمت این پاکت‌ها نیز وابسته به سایز و اندازه آن است و تقریبا مشابه با پاکت های حبابدار است. اگر نگران این هستید که نفوذ آب یا رطوبت احتمالی به داخل پاکت می تواند بر روی مرسوله تاثیر گذار باشد انتخاب پاکت متالایز گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

مزیت : 1. محافظت در برابر نور، 2. محافظت در برابر رطوبت، 3. وزن کمتر در مقایسه با پاکت حبابدار

 

پاکت متالایز پستی | پاکت متالایز | پاکت متالایز چیست؟

 

پاکت لمینه مشکی

اگر به دنبال پاکتی هستید که از مرسوله در برابر آب و نور محافظت نماید پاکت لمینه مشکی انتخاب مناسبی است. اولین چیزی که در این دسته از انواع پاکت ها به چشم می آید رنگ مشکی داخل این پاکت ها است. پاکت لمینه مشکی می تواند از مدارک شما تا مقصد به نحو احسن در برابر نور و رطوبت محافظت نماید. وزن کم تر در مقایسه با پاکت های حبابدار از مزیت های این نوع از پاکت ها است.

مزیت : مانع از نفوذ آب و نور، وزن کم

پاکت لمینه مشکی | مزایای پاکت لمینه مشکی | پاکت لمینت مشکی

 

پاکت نایلون مشکی

نمی توان مقاله ای در مورد انواع پاکت پستی نوشت و نامی از پاکت نایلون مشکی در آن نباشد. یک لایه نایلون مشکی در داخل پاکت است که از محتویات در برابر نور و آب محافظت می نماید. این نوع از پاکت‌ها مناسب برای ارسال انواع کاغذ و مدرک و همچنین برای فروش های اینترنتی مانند انواع پوشاک مناسب است.

مزیت: ضد آب، وزن کم

 

پاکت فلایر

پاکت فلایر برخلاف سایر پاکت های توضیح داده شده در این مقاله، کاملا پلاستیکی است. این بدان معنی است که لایه خارجی پاکت نیز از جنس پلاستیک (اغلب سفید مات) است و محل نوشتن فرستنده و گیرنده بر روی آن درج شده است. این پاکت بسیار برای فروش‌های اینترنتی و ارسال پوشاک مناسب است.
این پاکت ها به دلیل جنس آن ضد آب بوده و به دلیل استفاده از پلاستیک مقاومت مناسبی نیز دارد. امکان نوشتن آدرس فرستنده و گیرنده با خودکار و ماژیک بر روی این دسته از پاکت امکان پذیر است. البته در مقایسه با سایر پاکت ها با لایه خارجی از جنس کاغذ شاید این کار کمی سخت تر باشد!
این پاکت‌ها در سایزهای مختلف تولید می‌شود اما به دلیل کاربرد آن در ارسال پوشاک اندازه A4 و A3 پاکت فلایر متداول تر است. قیمت این دسته از پاکت ها نیز وابسته به ابعاد آن و تعداد سفارش خواهد بود.

مزیت: 1. قیمت مناسب، 2. ضد آب، 3. وزن کم

پاکت فلایر | پاکت فلایر چیست | قیمت پاکت فلایر | فروش اینترنتی پاکت فلایر | پاکت فلایر ارزان

دیدگاه‌های نوشته

دسته‌های محصولات

محصولات